online logo tasarım
Logo nedir? Lafız fehvaı olarak töz önlığı dilimizde amblem olan, bir ustalıkin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, fehvaını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak ustalıkletmenin yahut organizasyonun kazık olarak yaptığı ustalıki sembolize edebileceği üzere, markanın kendi fehvaı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çhileışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı ciğererik ve anlamlara sahip olabilir.
Sorusu sorulduğunda söz fehvaının dışında, biraşırı logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı yapacak olan şahsiyet yahut kuruma neyin ve nite aktarıldığı nispeten önemlidir. Sair taraftan logo tasarım çhileışmasını yapacak şahsiyet yahut kurumun sizi nite anladığı ve logo çhileışmanızı nite değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çhileışma sizin, ustalıkletmenizin ve bundan sonraki çhileışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çhileışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değustalıktirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik ciğerin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çhileışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype birden çok iş düzı ile faaliyette kâin şirketler ciğerin elan çok tercih edilebilir. Bir numara bir sektörde çalışkanlık gösteren ustalıkletmelerin çoğu kez logoları kesimü özümleme değer. Ama birden lüks kesim ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda çıkarmak imkansızdır.
Logo ne ustalıke yarar?
İşletmeler ciğerin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her nite markası olmayan bir işletme olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz devir aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile baş başa gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, oldu aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Ezelî halini düşünmeye çhileışın. Markaların logoları olmadan sahi bellik olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple ustalıkletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza defosuz adımlarla devam edebilmek namına “logo tasarım” çhileışması ile kafalayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) rapor değer. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazen kişilerin bir zahirte tanılamanmasını sağlayan ustalıkaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
şekersiz, kolaylık anlaşılır, geçekırlanması kolaylık, mümkün başüstüneğunca az nüshada renkten oluşemtiaıdır. Her çdenktaş baskı ve endam tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok önemsiz ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok majör ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Değişik şirket evet da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa illet vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya majör ziyan verir.
Logo layihamcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kuruluşun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin dâhilğine yönlü olmalıdır. üste kurumun kendisini nite tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yerırabıta lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü devir de rahatılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün evet da şirket ciğerin logo tasarlanacağı devir o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için veri sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı devir simgenin taşıyacağı fehva bakımında bu veri çok önemlidir.